PRESSMEDDELANDEN

ARKIV PRESSMEDDELANDEN

Här visas alla våra investerarrelaterade pressmeddelanden, både regulatoriska och icke-regulatoriska. Du kan filtrera på typ av pressmeddelande och år.

Holmström Fastigheter publicerar årsredovisning för 2021

Årsredovisning 2021 för Holmström Fastigheter Holding AB (publ) (”Holmström Fastigheter”) finns nu tillgänglig på svenska på bolagets webbplats, www.holmstromfastigheterholding.se. Den engelska versionen av årsredovisningen för 2021 beräknas publiceras på Holmström Fastigheters webbplats före maj månads utgång 2022.

Holmström Fastigheter föreslår vinstutdelning om SEK 700 miljoner

Styrelsen för Holmström Fastigheter Holding AB (publ) (”Holmström Fastigheter”) föreslår en vinstutdelning om SEK 700 miljoner till stämman.

Bokslutskommuniké januari - december 2021

Holmström Fastigheter Holding AB (publ) (“Holmström Fastigheter”) bildades i december 2020. Januari - december 2021 · Hyresintäkter uppgick till 84 mkr. · Driftnetto var 52 mkr. · Resultat från intresseföretag var 573 mkr och är främst hänförligt till omvärderingen av aktier i Magnolia Bostad, som skedde i samband med att budet till aktieägarna Magnolia Bostad…

Holmström Fastigheter, Slättö och Latona ingår samarbete avseende Klippudden Fastigheter med målet att nå tio miljarder inom fem år

Holmström Fastigheter Holding AB (publ) (”Holmström Fastigheter”), Slättö Core Plus AB (”Slättö”) och Latona Fastigheter AB (”Latona”) etablerar ett JV-bolag avseende ägandet i Klippudden Fastigheter AB (”Klippudden”).

Holmström Fastigheters obligationer tas upp till handel på Nasdaq Stockholm

Nasdaq Stockholm har godkänt Holmström Fastigheters ansökan om upptagande till handel av obligationerna och första handelsdag är planerad till onsdagen den 15 december 2021.